Ritverslag 23 mei A-groep Aarle-Rixtel

We are back again!

Eindelijk mochten we vandaag weer met een grotere groep gaan fietsen. Het was dus als het ware de openingsrit van dit fietsseizoen 2021. Er stond vandaag eigenlijk een rit naar Duitsland op het programma, maar daar mag je voorlopig met een recente negatieve Corona-test nog niet in. Gelukkig had Piet Janssen vandaag een mooi alternatief, namelijk een mooie rit van iets meer dan 100 km naar het klokkengieterij dorp Aarle-Rixtel. Op deze frisse en winderige zondagmorgen stonden er toch 10 renners aan de start van deze rit. Na al die ritten in kleine groepjes, voelde dit als een heuse orgie. Een van de deelnemers was oud Véloklub lid Ed Claassens, die vanwege de Corona perikelen tot half augustus nog in Nederland verblijft in plaats van op zijn schitterende vakantie verblijven op Mallorca. Leuk om hem weer eens te mogen begroeten. Peter Hoeijmakers stond ook aan de start met zijn schitterende nieuwe vuurrode Trek racefiets. Tsjonge jonge met alles erop en eraan, zoals schijfremmen en elektrisch schakelen. Die zou vandaag niet als rode lantaarndrager meefietsen was de algemene opinie.

Na een korte briefing van de voorzitter vertrokken we richting America met zoals gezegd een krachtige Zuid-West-Wind en ook nog wat druilerige regen. Geen probleem vandaag, want we hadden voldoende kopmannen. Via Ysselsteyn en achter langs Milheeze fietsten we langs de Bakelse golfbaan “De Stippelberg”. Daarna ging het via De Mortel, Beek en Donk langs diverse kanalen naar Mariahout en bereikten we uiteindelijk het mooie klokkengietersdorp Aarle-Rixtel. Het weer was inmiddels al aardig opgeknapt, maar een koffieadres was er helaas niet te vinden. Tot overmaat van ramp kreeg Ger Roodbeen daar ook nog een lekke achterband. Hij belde nog even naar het nieuwe Sevenumse fietscafé “Trapperie de Werkplats”, maar kreeg daar geen gehoor. Dus moest Ger zelf aan de bak om dit euvel te verhelpen. Toch enorm vet dat we in Sevenum een schitterend fietscafé erbij hebben gekregen! Een van hun motto’s is: “Zelfs met unne slappe, wiëten weej wal raod!”, maar je moet er wel even mee langs komen. Wij zullen zeker nog eens bij jullie langs komen!

Klokkengieter

We besloten om maar geen koffie te nemen in Aarle-Rixtel en rechtstreeks naar huis terug te fietsen. Dit ging overigens met gezwinde spoed, want we hadden nu de wind vol in de rug. Jawel hoor en toen kwam Peter met zijn nieuwe Trek-bolide naar voren en nam het peloton op sleeptouw. Hij voelde zich opeens als een kind in een snoepwinkel. Via Dierdonk en de Rijpelberg reden we richting Deurne en Griendtsveen. Dit ging overigens allemaal probleemloos en we bereikten tegen 12.00 uur het terras van de Sevewaeg, waar we de seizoens openings koffie en gebak alsnog nuttigden. Gelukkig voegden de enige 2 B-rijders van vanmorgen Jac Oirbans en Henk Janssen zich ook nog bij ons. Chapeau!

Het was toch nog een prachtige verlate “openingsrit 2021” geworden, met dank aan Piet Janssen onze wegkapitein van vandaag.

Groetjes Sjaak van Enckevort.

Ritverslag 23 mei B-groep Leudal

De enigen die vandaag van de B-groep reden, waren Jac Oirbans en Henk Janssen. Zij reden een rit in de regio Leudal van 80 km, waarvan Jac 60 km kopwerk heeft gedaan. Klasse Jac! In Roggel bij café Goeden nuttigden zij wel heerlijke koffie.

Nieuwe leden!?

Het wielrennen heeft mede door de Corona een enorme vlucht genomen. Er zijn heel veel mannen, maar ook heel veel vrouwen, die zijn gaan fietsen. Landelijk is een grote toename te zien, maar dat geldt zeker ook voor onze regio.

Nieuwe leden (mannen, maar zeker ook vrouwen, jong of oud, etc.) zijn van harte welkom bij onze vereniging, die dit jaar 50 jaar bestaat! We fietsen in 2 niveaugroepen met een geplande route en een geplande wegkapitein. Gastrijders kunnen dan een aantal keren kosteloos meerijden om de sfeer en de manier van fietsen te proeven. Valhelm is wel verplicht en vertrek is vanaf de kerk in Sevenum. Wij huldigen het SUST principe. (Samen Uit Samen Thuis)

Bezoek ook eens onze website www.veloklubserum.nl voor meer informatie.

Bij verdere vragen neem dan gerust contact op met een van de bestuursleden.

Programma zondag 30 mei 2021:

A- groep: Route: Cuijk (115 km), Wegkapitein: Leon van der Hulst, Vertrek: 7.30 uur

B-groep: Route:  Handel (85 km), Wegkapitein: Frits Hendrikx, Vertrek: 8.30 uur