Ritverslag 26 juli A-groep naar Berg en Dal

Voor de 2 de keer op rij wegkapitein, door ruiling van enkele weken geleden kwam dat zo uit. Deze keer naar Berg en Dal, vorig jaar zat deze rit niet in ons programma. De route loopt via de brug in Well naar Siebengewald. Vandaar naar Ven-Zelderheide, we pakken op weg daarna toe ook een stukje Duitsland mee. Het tempo zit er goed in, Sjaak probeert het tempo wat te drukken in de wetenschap dat het ruim 140 km wordt en in Berg en Dal enkele pittige beklimmingen!! Vooral de Oude Holle weg is een kraker.

We kwamen daar via de St. Jansberg in Milsbeek en de Duivelsberg, Alwin wist de weg wel en reed dan ook gelijk verkeerd! Onze voorzitter was ook even zoek, uiteindelijk was ons groepje weer bij elkaar, om aan de Oude Holle weg te beginnen. Dan in razende vaart de Zeven Heuvelen weg af naar onze stamkroeg “De Oude Molen” in Groesbeek. Na de pauze via een mooi nieuw aangelegd fietspad langs een oude spoorlijn richting Mook, om uiteindelijk uit te komen in Plasmolen. Vandaar naar Middelaar – Milsbeek – Gennep – Heijen om uit te komen op weg langs de Maas naar Well. Alwin had zich op kop gezet en is er dan ook niet meer vanaf te slaan, in een rechte lijn naar Well, om na 142 km om 12:30 uur op het terras in Sevenum te landen.

Onze nieuweling Ger Roodbeen heeft zich kranig geweerd en heeft weer vele nieuwe wegen ontdekt. Ger is een aanwinst voor onze club! Misschien zijn er tijdens de corona crisis meer mensen die de fiets ontdekt hebben, die ook wel eens in groepsverband zouden willen fietsen. Dat kan bij onze club op 2 niveaus. Interesse? Fiets gewoon enkele malen mee, dan kun je kijken of dit iets voor jou is!

Groeten van wegkapitein Piet Janssen.

Ritverslag 26 juli B-groep naar Thorn

Rondje Thorn van 85 Km onder prima weersomstandigheden met 8 renners via Leudalgemeentes.
Afgesproken dat er in juli / augustus om 0.800 vertrokken wordt.

Wegkapitein Hans Scheres.

Programma zondag 2 augustus 2020:

A- groep: Route: Velosoof – Eindhoven (120 km), Wegkapitein: Jan Engels, Vertrek: 7.30 uur

B-groep: Route: Holthees  (85 km), Wegkapitein: Ger Tiesen, Vertrek: 8.00 uur