Ritverslag 5 september A-groep: Herkenbosch

Omdat er zeven Véloklub mannen (gepensioneerd) op zaterdag terugkwamen van de Italië fietsweek, zullen zij vandaag zeker niet van de partij zijn. Maar niet getreurd om 08:00 uur staat er een select gezelschap (nog werkend) van vijf man klaar voor vertrek richting Herkenbosch.
Via wat geslinger om Sevenum uit te komen, geraken we op het fietspad langs de middelpeelweg van de Turfhoeve naar Helden (niet Panningen). Jawel hoor daar is een fietspad. Had niemand ooit gereden. Vanaf Helden gaat het binnendoor naar Roggel, Leudal en Baexem. Genietend van het zonnetje (hebben we zaterdag moet missen) rijden we langs een veld graszoden dat zo te zien bedoeld is om “Greens” op een golfbaan aan te leggen.
Langs het fietspad naar Paarlo zien we een bord bij een vrije uitloop kippenbedrijf met de tekst “Wij mogen naar buiten, nu jullie nog!” Dat was wel even lachen.
Als vanouds is de Golfbaan Herkenbosch de pauze plaats en dit is met een zonnetje erbij een superplek voorzien van koffie, vlaai en een fraai uitzicht over de golfbaan. Doordat er nog wat actuele Sevenumse zaken bijgepraat moesten worden liep de pauze iets uit.
Op terugweg via de Greenport Bike Way zien we een groepje fietsers met het Véloklub tenue, jawel hoor het is de B-groep. Gezamenlijk rijden we huiswaarts.
Nog even een drankje bij de Werkplats en op naar huis.

We kunnen terugzien op een schitterende tocht van 105 km.

Groet, Pierre

Ritverslag 5 september B-groep: Kempen (De)

Rit van Hans Scheres niet doorgegaan. Hij is nog niet fit.

Zodoende ik vanmorgen rit naar Kempen gedaan met 4 personen.

Net na Maasbree had Jan een lekke achterbank. In no time hadden wij die vervangen.

Het komt zelden voor dat de B ploeg lek rijdt….

In Duitsland, Wachtendonk, helaas geen Kaffee. Duitsland heeft de coronaregels weer verscherpt.

Toen in Herongen bij het tankstation Der Burgermeister 4 Kaffee gehaald.

En die was super heet en heerlijk.

Gegroet Frits Hendrikx

Fietsweek Italië – Levico Terme. (28-8-2021 t/m 4-9-2021)

Vorig jaar was deze fietsreis al gepland, maar toen kon deze vanwege de Corona pandemie niet doorgaan. Gelukkig nu wel en deze fietsweek naar het mooie Italiaanse Levico Terme is in alle opzichten geslaagd te noemen.

We hebben 6 dagen onder fantastisch zomerse temperaturen kunnen fietsen in deze prachtige omgeving. De route commissie (Peter Dr., Peter H., Robert) hadden 6 schitterende, maar ook zeer uitdagende ritten uitgezet. We hebben flinke cols beklommen zoals de Passo Sommo 1341 m, Vetriolo 1383 m, Passo Coe 1610 m, Monte Bondone 1650 m en als topper de Passo Manghen van 2042 m hoog. Deze bergen worden ook geregeld in de Giro d ’Italia etappes opgenomen. Op de top van de Passo Manghen troffen we nog de karavaan van de Giro di Kika 2021, die aan een sponsortocht bezig waren tegen bestrijding van kinderkanker. Emotionele taferelen speelden zich op de top af. Daar kregen we uit handen van de kersverse gemeente secretaris van Horst aan de Maas Nardy Beckers, die ook vrijwilligster is voor Kika-organisatie, een heerlijke beker bouillon aangereikt. Waarvoor nog onze hartelijk dank! Top!

Ook hadden we tijdens het fietsen geregeld schitterend uitzicht op de prachtige meren Lago di Caldonazzo en Lago di Levico. Vaak in een woord: adembenemend en vooral die vanaf de Kaiserjägerstrasse!

We hebben 500 km gefietst met maar liefst iets meer dan 11000 hoogtemeters.

Pech hebben we gelukkig niet gehad, alleen het mysterie van de verdwenen steekas van Robert blijft nog wel een beetje hangen. Waarschijnlijk toch onderweg los getrild! Dit euvel werd toch goed opgelost door de plaatselijke fietsenzaak.

Het hotel Bellavista Relax waar we verbleven, was ook in alle opzichten top! Een echte aanrader!

De sfeer in de groep was voor, tijdens en na het fietsen opperbest. Je kunt dus spreken van een goed stel hoor! We kijken dus terug op een geweldige fietsweek en hopen dit in de toekomst nog eens te kunnen doen.

Groetjes van de deelnemers fietsweek 2021:

Piet Janssen, Peter Hoeijmakers, Jo Hendriks, Peter Driessen, Appie Pauwels, Huub Hendriks, Robert Lenders (TC Everlo Panningen), Sjaak van Enckevort.

Programma zondag 12 september 2021:

A- groep:

Route: Kempen (De) (100 km) Denk aan mondkapje!

Wegkapitein: Peter Hoeijmakers

Vertrek: 8.00 uur

B-groep

Route:  Laar/Ospel (85 km)