Ritverslag zondag 6 maart 2016

Traditioneel wordt de openingsrit van het seizoen geleid door de voorzitter van de vereniging, dus aan mij de taak om er iets leuks van te maken. Ik had gekozen om het dichtbij huis te houden en wel om alle kerkdorpen (16) van de Gemeente Horst aan de Maas aan te doen.

Op deze koude zondagochtend (-2°C) stonden er toch maar liefst 22 renners aan de start om deze seizoen opening mee te maken. Ook ons nieuwste lid, Jeroen Sturme, was van de partij. Top!

De rit startte richting Kronenberg en Evertsoord. Gelukkig viel de wind enigszins mee, waardoor de kou toch nog te dragen was. Echter goed en wel 10 km onderweg werd er al “LEK” geroepen en dat met dit koude weer! De eerste ongelukkige van het seizoen was Freek van Dijk. Met de koude handjes een bandje wisselen valt niet mee. Freek werd wel geassisteerd door enkele leden met nog wat warme handjes. Echter na verwisseling van de binnenband bleek dat het ventiel voor de hoge-velg-wielen te kort was. Nou dat begint al goed, dacht Freek en de rest trouwens ook. Piet, ook een bezitter van hoge-velg-wielen, stond zijn reserve bandje af aan Freek en toen was het probleem gelukkig snel opgelost. De rit ging verder naar Griendtsveen en daarna America en Meterik. Richting Meterik kreeg onze eerdere pechvogel Freek weer problemen. Hij kreeg door de kou teveel last van zijn luchtwegen en besloot om eerder huiswaarts te keren. Jammer Freek. Gelukkig wordt het binnenkort vanzelf beter weer!

Na Meterik volgden de plaatsen Horst en Melderslo. Daarna richting Tienray, waar we in het buitengebied een plaspauze ingelast hebben. Dit was met dit koude weer wel nodig en temeer ook omdat we vandaag geen pauze tijdens de rit hadden. Na Meerlo, Swolgen, Broekhuizenvorst, Broekhuizen fietsten we natuurlijk ook naar het rozendorp Lottum. Peter Hoeijmakers was al bang dat we dit zouden vergeten. Na Lottum richting Grubbenvorst en natuurlijk ook nog even via een mooi omweggetje naar Hegelsom. De rit verliep verder prima en dit betekende dat we om nagenoeg klokslag 12.00 uur bij ons koffie en gebak adres De Sevewaeg arriveerden.

Heerlijk warm binnen en de geserveerde tafels waren dan ook zeer uitnodigend. De koffie en vlaai gingen er uiteraard zeer goed in en we werden ook nog getrakteerd op een presentje namelijk een bidon van de racefiets en MTB speciaalzaak “Fast Cycles” uit Blerick. Deze totaal gerenoveerde zaak is de voormalige fietsenzaak Moosehead. Een bezoekje aan deze zaak is meer dan de moeite waard. Velen van onze leden komen er al regelmatig. Ze hebben er de topmonteur Theo, die misschien wel de beste is van de regio. Probeer eens: www.fast-cycles.nl en info@fast-cycles.nl

De kop is er af. Volgende week de traditionele rit naar Kevelaer in Duitsland.

Ritgegevens:

Ritlengte: 76 km

Gemiddelde: 28.0 km/uur

Thijs Pauwels voltooid “Iron Man van Nieuw Zeeland” in de supertijd 12:10:17!

Afgelopen vrijdagavond/zaterdagmorgen (Nederlandse tijd) deed ons Véloklublid Thijs Pauwels mee aan de prestigieuze complete triatlon “Ironman van Nieuw Zeeland”. Hij is heel goed geëindigd is de toptijd van 12:10:17! Supertijd Thijs! Proficiat! We zijn net als je vader apetrots op jou!

Niet alles verliep echter vlekkeloos, want Thijs stootte bij het uitkomen van het water zijn grote teen en moest eigenlijk EHBO verzorging hebben. Thijs wilde echter geen tijd verliezen en sloeg de EHBO hulp resoluut af. Als dit niet was gebeurd, was de tijd zelfs nog beter zijn geweest. Nogmaals proficiat Thijs!

2016 Thijs Pauwels Ironman 1

Start woensdagmiddag ritten vanaf 9 maart 2016.

Deze woensdagmiddag ritten zijn bedoeld voor de Vutters, vakantievierders etc.

Start: 13.00 uur bij Sevewaeg

Route: ca. 80 km

Wegkapitein: ter plaatse bepalen.

Programma zondag 13 maart 2016.

Route: Kevelaer (75 km)

Wegkapitein: Ger Driessen

Start: 8.30 uur bij de Sevewaeg

Gastrijders zijn altijd welkom! Valhelm wel verplicht.

Gastrijders kunnen een aantal keren kosteloos meerijden om de sfeer en de manier van fietsen te proeven. Wij huldigen het SUST principe. (Samen Uit Samen Thuis) Bezoek eens onze website www.veloklubserum.nl voor meer informatie.

Bij verdere vragen neem dan gerust contact op met een van de bestuursleden.

Groetjes Sjaak van Enckevort