Ritverslag seizoen opening 6-3-2022

Na een winterpauze van 4 maanden zijn we afgelopen zondag 6 maart gestart met ons nieuwe fietsprogramma 2022. De eerste 2 ritten zijn nog gecombineerde ritten met de A- en B-groep.

Op deze frisse morgen (net onder het vriespunt) stonden er 12 gecombineerde Véloklubleden klaar om aan deze seizoensopening gehoor te geven. Peter Driessen, onze Ice-man, had zich volgens mij een beetje vergist in de temperatuur, want hij kwam toch niet winters gekleed aan de start. Alleen een dunne kniebroek en een fietsjasje. Anderen zagen er uit of ze een tocht naar Nova Zembla moesten gaan overleven! Ondergetekende was vandaag de wegkapitein en had besloten om maar weer eens alle kerkdorpen van Horst aan de Maas eens aan te doen. We vertrokken na een korte briefing om iets over 9.00 uur richting Hegelsom. De koud aanvoelende noordoosten wind hadden we op kop. Het aangehouden tempo was zodanig dat iedereen toch goed kon volgen. Na Hegelsom ging het al vrij snel naar Grubbenvorst, waar ook enkele leden van de Véloklub wonen. Na Grubbenvorst, richting Lottum en van daaruit naar Broekhuizen en Broekhuizenvorst. Nog steeds een zeer koude wind op kop. Door de koppositie wisselingen, was het overigens goed te doen. Gelukkig wel een lekker schijnend zonnetje, zodat we toch nog enigszins werden warm gehouden. Na Swolgen en Meerlo ging het richting Tienray en daarna met wat wind in de rug richting Melderslo en Horst. In de buurt van de “Moelberenbos” trok Peter Dr. aan de bel, want hij wilde een plaspauze inlassen. De kou was door het dunne fietsbroekje toch een beetje op zijn blaas geslagen. Dit was dus tevens een moment om een banaantje te nuttigen, want we hadden deze rit geen tussendoor pauze gepland. Na deze p-pauze verder in de richting van Meterik en America. Boëms Jeu lieten we in America links liggen, want we fietsten richting Griendtsveen. Even werd er overlegd of we dit wel zouden doen, maar de B-rijders hadden hier geen bezwaar tegen. Halverwege Griendtsveen trok Peter echter voor de 2-de keer aan de bel voor een p-pauze. Nou zeg, wat een oude mannen gedoe is dit toch, dachten sommigen. Maar ja, als de nood te hoog is, dan stop je toch! Dit duurde overigens niet lang, want de meesten hielden alles binnenboord.

Griendtsveen werd probleemloos bereikt en daarna rechtsomkeert richting Evertsoord en Kronenberg en van daaruit naar het eindstation Sevenum waar we na precies 75 km tegen 12 uur op het terras van café Trapperie de Werkplats arriveerden. Uitbater Piet had voor lekker gebak gezorgd en zette de terraskachels op volle toeren en dat was ook wel nodig. Temperatuur was nog niet om naar huis te schrijven. Koffie en gebak gingen er bij iedereen heel goed in en daarna werd er nog met een consumptie een proost uitgebracht op een hopelijk prachtig fietsseizoen! Allen bedankt!

Groetjes wegkapitein Sjaak van Enckevort

Programma 13 maart 2022.

Gecombineerde A- en B-groepsrit: naar Kevelaer (75 km)

Wegkapitein: Ger Driessen/Piet Janssen

Vertrek: 8.30 uur bij Trapperie de Werkplats.

Let op: Denk aan mondkapje!

Nieuwe leden!?

Gastrijders zijn altijd welkom! Valhelm wel verplicht.

Gastrijders kunnen een aantal keren kosteloos meerijden om de sfeer en de manier van fietsen te proeven. Je hoeft echt niet elke zondagmorgen mee te fietsen! Ons motto is: vrijheid en blijheid! Wij huldigen ook het SUST principe. (Samen Uit Samen Thuis) Niemand wordt achter gelaten!

Bezoek eens onze website www.veloklubserum.nl voor meer informatie.

Bij verdere vragen neem dan gerust contact op met een van de bestuursleden.