Zondagochtend 4 maart stonden 20 renners klaar voor de ‘Jan Nabben memorial’ openingsrit bij de Sevewaeg.

Een ongelukkig valpartijtje kort na de start leidde jammer genoeg tot een voortijdige uitvaller; nadat we de pechvogel naar huis begeleid hadden werd de tocht voortgezet.
Onder een aangenaam voorjaarszonnetje koersten we via America en Evertsoord richting Helenaveen en via Griendsveen naar IJsselsteijn en Veulen / Leunen.

De kopmannen hadden er duidelijk zin in en aangezien er geen koffiepauze gepland was voor deze rit vanwege de vlaai en koffie na afloop, moesten ze regelmatig gemaand worden om zich aan de afgesproken max. snelheid te houden.Na oversteken viaduct A73 ging het richting Oostrum , Geijsteren, Wanssum, Meerlo, Swolgen en vervolgens via Broekhuizen en de maasroute naar Lottum.

Daar moesten we vanwege een opgebroken weggedeelte even klunen hetgeen kritische opmerkingen richting wegkapitein opleverde, die zich verontschuldigde door te melden dat de wegenbouwers zich niet aan de afspraak gehouden hadden dat 4 maart de vélo-klub doortocht geen hinder meer zou ondervinden van de wegwerkzaamheden !! Nou ja…… Vanuit Lottum binnendoor naar Grubbenvorst en Horst en tenslotte langs Dijkerheide en Ulfterhoek naar Sèrum. In de Sevewaeg lieten we de ons de koffie en vlaai na afloop van de openingsrit goed smaken na de openingsrit die uiteindelijk plm. 75 km bedroeg.

Zondag 11 maart route Kevelaer 85 Km start 8.30 bij de Sevewaeg met ‘Kaffee und Kuchen’ pauze in onze vaste jaarlijkse stek Konditorei Nederkorn.
Liefhebbers worden bij deze uitgenodigd om vrijblijvend de véloklub sfeer eens van nabij te proeven…