Onder ideaal herfstweer stonden er vanmorgen maar liefst 14 Véloklubleden en een gastrijder aan de start voor al weer de laatste officiële rit van het seizoen 2023. Het seizoen is weer om gevlogen!
Lekker weertje met een temperatuur van rond de 13°C, maar met wel een zéér krachtige zuidwesten wind! Echt winters aankleden hoefde vanmorgen gelukkig niet.

De slotrit is altijd een gecombineerde rit met A- en B- groepsleden. Met een beetje aanpassingsvermogen van iedereen lukt dit ook prima. Zo ook vandaag. Iedereen was vanmorgen, mede door de wintertijd, goed uitgeslapen!
Bij de briefing werd de route in het kort vernoemd en dat er geen tussentijdse koffiepauze was, maar dat we na de rit bij de Trapperie onthaalt zouden worden met koffie en gebak en daarna nog een consumptie van de club.
Onze bijna 80-jarige Henk, verkoos toch voor een eigen aangepast rondje (52 km) naar Deurne en ging daar bij een kennis op de koffie. Prima toch!
De rest fietste met de wind flink op kop richting Koningslust en Beringe. Zoals gezegd met een dusdanig tempo, dat de overige B-rijders ook goed konden volgen. De regen en harde wind van gisteren en vannacht had er ook voor gezorgd dat de wegen bezaaid lagen met veel bladeren, eikels en ook diverse takken. Het was dus oppassen geblazen en elkaar goed waarschuwen voor de diverse obstakels! Gelukkig ging dit allemaal goed.
Na Beringe ging het richting Nederweert Eind en Schoor en vandaaruit naar de mooie natuurgebieden van Weert namelijk de “Kootspeel”en de “Moeselpeel”.
In de “Moeselpeel” werd even een korte plaspauze geïntroduceerd en kon er naar wens een banaantje verorbert worden.

Na deze korte onderbreking ging het via mooie wegen naar Ell en Heibloem. In Panningen namen we afscheid van onze gastrijder Robert, maar we fietsten toch nog even langs zijn vader en clublid Jan Steegs aan de Ninnenseweg!
Iets na 12.00 uur en na 83 km bereikten we café Trapperie de Werkplats in Sevenum. De door ondergetekende beloofde koffie met gebak en daarna nog een gezellige afdronk van het seizoen kwam helaas niets terecht. Miscommunicatie? Organisatiefout? Overmacht?
De slotritviering ging helaas uit als een nachtkaars! Ik kan alleen maar zeggen: jammer en sorry, sorry, sorry! Volgende keer beter!
Toch kunnen we terug zien op een geslaagd fietsseizoen met helaas ook voor sommigen wel een fiets-ongelukje, die gelukkig wel weer hersteld zijn. Op naar het volgende seizoen!
Blijf ook in de winterperiode actief en gezond!