Fietsvakantie Tenerife 2017 was:  “Formidable”!

Van 21 maart t/m 28 maart 2017 waagden 6 recreatieve wielrenners van de Véloklub Sèrum, 1 TWC Oranje-lid uit Horst en 1 vrije wielrenner uit Sevenum zich aan een 6-daags fietsavontuur op Tenerife.

Daar waar diverse profploegen zich op het nieuwe fietsseizoen voorbereiden, daar ging deze sportieve recreatieve groep ook eens naar toe. Gelukkig kon Eugène, na zijn lelijke val op 19 maart j.l., toch nog een aangepast fietsprogramma meefietsen. Super Eugène!

Voor iedereen was dit de eerste fietservaring op Tenerife en het is ook voor allen een groot succes geworden.

We hebben er geweldig kunnen fietsen onder de meest fantastische weersomstandigheden.

Lekker zomers weer maar ook weer niet te warm! Heerlijk dus!

We hebben gelogeerd in een prima hotel “Olé Tropical Tenerife” in Las Americas. De BMC huurfietsen waren van fietsverhuurder Bike Point waren fantastisch.

De fietstochten die we gemaakt hebben waren allen grandioos.

De koninginnerit die we gefietst hebben, ging natuurlijk naar de top van de hoogste berg van Spanje de “El Teide”.

Na bijna 55 km alleen maar klimmen bereikten we de top op 2187 m. Gelukkig kwam de gehele groep, inclusief de “gekwetste” Eugène, op de top van de El Teide. De resulteerde wel even in een emotioneel momentje voor Eugène.

Moet kunnen. De dag erna ging een groep van 7 nog een keer de “El Teide” beklimmen, maar nu van de achterzijde. Dit was natuurlijk ook weer een zeer lange en pittige klim. Ook deze groep bereikte in zijn geheel weer de top, al waren de onderlinge verschillen veel groter dan de dag ervoor.

Misschien heeft dit ook wel te maken met een “binnen-door-weggetje” dat we voorgeschoteld kregen met een stijgingspercentage van maar liefst 21.9%, voordat we aan de echte beklimming van de “El Teide” begonnen.

Piet Janssen kwam op vrijwel alle beklimmingen als eerste boven en mag dus de bergkoning van Tenerife worden genoemd.

In totaliteit hebben we in 6 dagen 544 km gefietst en 13.132 hoogtemeters moeten overwinnen.

Dit is vergelijkbaar met de fietsreis, die we 2 jaar geleden nog maakten op Gran Canaria.

Tijdens onze ritten hebben we gelukkig geen pech mogen ondervinden, zelfs geen lekke band gehad.

De sfeer in de groep (Véloklub, TWC-Oranje en “vrije rijder”) was geweldig! Buiten het heerlijke fietsen en genieten van de werkelijk fantastische omgeving hebben we ook veel plezier gehad. Allen dank hiervoor!

Hopelijk kunnen we volgend jaar weer zo’n mooie fietsreis organiseren!

Groetjes van de deelnemers Peter, Jo, Eugène, Ger (Tinus), Hay, Rinus, Piet en Sjaak.