Koud is het vanmorgen weer, maar toch 15 clubleden aan de start met 3 graden om 8 uur. Het zal wel aan de rit naar de Hariksee hebben gelegen want dat vind iedereen altijd een mooie rit. Eerst moet ik nog even Peter Driessen welkom heten die na een half jaar weer terug is in het peloton. De rit naar de Hariksee gaat via Venlo naar Hinsbeck waar ik toch enkele weggetjes heb kunnen vinden die normaal de meeste niet gebruiken in ons trainingsgebied. Met hier en daar een paar mooi gekleurde gele velden verlieten we Hinsbeck. Het was veel draaien en keren, omhoog en omlaag, en hier en daar een flinke put. Dit kon niet altijd op tijd worden aangegeven waardoor Jo een put niet meer kon ontwijken en lek reed. Maar dit werd met behulp van Jan en Henk snel gefikst. Ik als wegkapitein kon alleen maar toekijken. Voorbij de Hariksee hadden we na 58 km  de koffie in een Italiaans ijssalon, waar de meeste van toch alweer een Kännchen durfde te bestellen. De terugweg naar huis wind tegen waar Alwin weer goed zijn best deed met zijn kopwerk. Maar toch nog een keer lek gereden en nu door Alwin. Jan en Henk stonden alweer klaar om te helpen en zelfs een Duitser kwam aangelopen met een fietspomp. Om kwart over 12 kwamen in Sevenum aan ondanks de lekke banden en de Kännchen. Ritlengte 95 km met een gemiddelde van 27,5 en 420 hoogte meters. Op het terrasje onder de warme lamp werd nog een lekkere warm chocomel genuttigd, heerlijk!!!

De wegkapitein Ger Driessen.

Donderdag met koningsdag word er mee gedaan met een door TWC oranje georganiseerde rit van 120 of 150 km. Vertrek in Sevenum is om 7.45 uur zodat er om 8 uur ingeschreven kan worden in Horst. Bij terugkomst kan er nog een lezing en fietsclinic bijgewoond worden die gegeven word door oud profwielrenner Henk Lubberding.

Zondag 30 april staat de rit naar Neeritter  gepland van 105 km. Start is om 8 uur en Pierre is de wegkapitein.