De jongste was (pas) 52 en de oudste 68 jaar oud. Daar tussen in waren de leden van de Véloklub die een rondje Gennep op het programma hadden staat allen boven de 60 jaar. Om 8.00 uur op zondagmorgen 1 augustus stond dit groepje klaar om met bijzonder fraai zomerweer een ritje te maken van om en nabij de 100 km. De gelegenheidswegkapitein had ergens iets in het programma gelezen over een rit naar Gennep, en dat is om en nabij de 100 km. Sjaak had gelijk. In het programma stond geen plaats vermeld en een afstand van 90 kilometer. Als je je daar op instelt moet je de laatste 10 kilometer wel op je tandvlees rijden zoals hij dat zeer treffend uitdrukte.

Met een paar goede voorrijders, Frits en Jos, ging het in een flink tempo richting Lottum, om vandaar door en langs de Maasdorpen richting Gennep te rijden. Daar over de Maas richting Oeffelt om dan direct daarna weer het water van de Maas op te zoeken en aan de andere kant van de Maas huiswaarts te rijden. In Vierlingsbeek bij het “Koffiehuis” bij het spoor koffie gedronken. Aan de spoorwegovergang daar werd “werk in uitvoering” gedaan dus terug naar Vierlingsbeek om vandaar via een binnendoor weggetje via Maashees, Geijsteren, Swolgen en Lottum weer in Sevenum aan te komen en dat net op het moment dat de klokken in de kerktoren 12.00 uur begonnen te beieren. Een geslaagde rit van 104,41 km zonder lekke banden geen (bijna) valpartijen of andere ongemakkelijke dingen.

Woensdag 4 augustus als de weergoden het toelaten en de gezondheid een beetje op orde is een rit richting Westerbeek en vandaar richting Sambeek. 88 kilometer moet kunnen. Vertrek 8.30 uur.