Onder vrijwel ideale omstandigheden (22°C en lichte ZW wind) werd vandaag de jaarlijkse tijdrit over iets meer dan 40 km (4 ronden) verreden. Tevens is aan deze tijdrit het clubkampioenschap 2010 gekoppeld. Negen Véloklubleden durfden de race tegen de klok met zichzelf aan. Vorig jaar had Ger Driessen met 1 seconde verschil Piet Janssen verslagen. Piet was dus dit jaar zeer gebrand om de titel weer terug te pakken en dat lukte. Hij wist Ger met ruim 2 minuten achter zich te laten en kon zodoende de wisselbeker na afloop in ontvangst nemen. Waarschijnlijk lag de BBQ Ger nog te zwaar op de maag en kon hij daardoor de tijd van 2009 niet evenaren. Wel reed Ger een uiterst vlakke race. Tussen de snelste en de langzaamste ronde zat maar 7 seconden verschil.

Piet gefeliciteerd met je hernieuwde titel en geniet van de wisselbeker die vast en zeker op je nachtkastje komt te staan. Het zal voor de rest van de leden moeilijk worden om die er weer vanaf te krijgen.

Ook Huub Hendriks reed zich met een mooie 3-de plaats in de bloemen. De rest van de deelnemers presteerde naar verwachting, waarbij toch de prestatie van Willy Hermkens nog extra aandacht verdient. Na zijn lichamelijke klachten stond Willy er toch weer en deed weer zeer verdienstelijk mee. Prima Willy!
Hieronder volgen de uitslagen:

1. Piet Janssen 37.42 km/u

2. Ger Driessen 36.17 km/u

3. Huub Hendriks 35.41 km/u

4. Pierre Engels 35.24 km/u

5. Sjaak van Enckevort 34.83 km/u

6. Jan Steegs 34.40 km/u

7. Jo Hendriks 34.17 km/u

8. Willy Hermkens 31.96 km/u

9. Sjaak Oirbans 31.60 km/u

Rest ons nog om de organisatie Rob Vallen, geassisteerd door Ger Tiesen, Chris Sijbers en Peter Driessen, te bedanken voor de perfecte organisatie van de tijdrit 2010. Ook dank aan de enthousiaste aanmoedigingen van met name Stan Janssen.

Groetjes Sjaak van Enckevort